torsdag 6 oktober 2011

Frukosthörna


Jag hade tänkt mig en frukosthörna i det nya köket, med ordentliga korgstolar, istället för det vanliga gamla (blocketfyndade) bordet. Idag har vi ett vitmålat furubord med tillhörande stolar, som jag gillar skarpt. Vi fyndade hela paketet på Blocket för en 500-ing. Det var väldigt pillrigt att måla och jag kan erkänna att jag inte var den noggrannaste av målare, men jag skyller på min brist på erfarenhet. Jag tänkte att jag skulle, till nästa sommar kanske, slipa ner dem och måla om dem på nytt så att de blir lite fräschare. Får se vad det blir av det. Skulle ha varit trevligt med ett hobbyrum hemma så att man kunde företa sig sådana här saker. Hmm, där föddes en idé...

Hur som helst, vi har redan ett matrum med plats för ca 8-10 personer, så vi behöver egentligen inte bordet i köket. Då skulle det passa bra att ha lite mys till morgonkaffet. Jag ser som sagt framför mig två korgstolar och något fint bord där man får platsmed kaffekoppar och annat.
Bloominghome.se 3995 kr

EM 3295 kr


Gillar den här från ANNAH OF SWEDEN bäst. 3800 pix.

IKEAs Byholma, 995 kr





Inga kommentarer: