fredag 2 december 2011

Cranberry Corner

Bild från Cranberry Corner.
Igår tog jag och mamsen en utflykt efter jobbet, till hennes nya favoritbutik, Cranberry Corner vid Mörby Centrum. Jag måste säga att jag var imponerad. Det är typiskt en sån butik som man faktiskt kan ta med sin man till (om han nu inte är som min och faktiskt gillar att gå i affärer). Det är en ganska stor butik och de har hur mycket prylar som helst. Skulle utan tvekan kunna spendera tusentals kronor där. Allt från kryddor och flaskor till ljus, doftoljor och möbler. De hade en fantastisk fåtölj i fönstret i mörkbrunt läder. Den skulle vara underbar att krypa upp i med en god bok och en härlig pläd över benen. Frågan är var man ska ha den...
Massor med fint porslin också. Och korgar. Och värmeljushållare. Och klockor. Och lampor. Och... ja, ni förstår känslan. Man måste åka dit ofta för att hålla koll på alla nyheter. En inredningsbutik helt i min smak och med väldigt trevlig personal. Värt en omväg!


Inga kommentarer: