tisdag 20 mars 2012

Lite om inte så mycket

Den här veckan har börjat kallt och blåsigt, men jag tycker ändå att jag har fått in en bra vana; simmar 2-3 dagar i veckan innan jobbet och gud så skönt det är. Det bästa med detta är nog förmodligen att komma till jobbet och duka upp den hemgjorda frukosten. Det brukar vara ett mörkt bröd med leverpastej, philadelphiaost och två sorters gurka, japp, både smörgåsgurka och färsk gurka ska det vara!

I helgen var det baldags igen. En mycket trevlig tillställning nere i Karlskrona. Vi har spenderat en hel del tid där, då Rickards jobb för honom dit i tid och otid. Det är en otroligt mysig och genuin stad. Det är definitivt ett ställe jag skulle kunna tänka mig att bo på. Om det hade funnits jobb vill säga. Men det är lite knivigt i finansbranschen, att hitta jobb på små orter. Jag säger inte att det är omöjligt, bara att det är bra som det är just nu med jobb här i Stockholm.

Våren ska tydligen titta in på besök igen enligt väderprognoserna och med våren kommer återigen drömmarna om ett gammalt torp, rött med vita knutar. Med stora bärbuskar och fruktträd utanför. Närhet till en sjö och ja, allt det där. Tills jag har ett hus eller landställe så får jag hålla till godo med balkonglådorna!

Stugknuten.com


Inga kommentarer: