fredag 23 mars 2012

Vill ha ett projekt!

Det verkar som om jag har kommit in i en sån där drömperiod. Sover lite halvdåligt (och som en propeller. Det är tur att R jobbar på annan ort så att jag har sängen för mig själv). Förmodligen är det mycket tankar som går runt i huvudet nu. Det är många stora förändringar på gång på jobbet, där jag har en hel del projekt att sätta tänderna i. Hemma så är det lite oklart med hur de kommande åren på jobbet kommer att se ut för R, eller snarare vilken ort han kommer att befinna sig på. Kärleken övervinner allt, så det är definitivt inte det jag är orolig för. Dessutom så är våren här (för att stanna?) och inspirationen kommer överallt ifrån. Jag är städ- och plockpedant hemma. Känns skönt att inte ha några barn som stökar till, det räcker gott med två vuxna människor med för mycket prylar.


Det kliar i fingrarna nu, men jag får vänta några veckor på att plantera balkongblommor. Tills dess så funderar jag på om jag ska vårda våra fönsterbrädor. De som är i trä kan behöva en genomgång med sandpapper och ny färg. Det har tydligen kommit en ny snickerifärg som inte ska ge penselränder. Passar mig perfekt. Innerdörrarna i 50-talsstil behöver också få sig en omgång. De ska bli vita. I sinom tid, när vi har tid och lust att sätta igång med dem. Tre stycken till antalet, en till sovrummet, en till kontoret och så den till badrummet. Den vill man helst inte vara utan alltför länge.


Inga kommentarer: