onsdag 12 september 2012

Sommaren är kort, det mesta har faktiskt regnat bort

Efter ett megalångt uppehåll på fem månader så känner jag att jag saknar det här med bloggen, att dela med mig av allt. Det har varit fullt upp under sommaren, med semester och jobb och vi är snart halvvägs igenom september. Jag kan inte hjälpa det, men jag längtar till julen. Hösten är också en av mina absoluta favoritårstider, färgerna, modet och för att inte säga allt saftande och syltande.
Har hittills hunnit med att sylta hallon, svarta vinbär, äpplen (som även blivit mos) och geléat både röda-, svarta vinbär och äpplen. Ikväll tänkte jag ge mig på ännu ett moskok. Har investerat i en äppelsvarv och efter att ha provat den, kan jag inte förstå hur man kunde klara sig utan tidigare! Den kommer att gå varm hemma.


Inga kommentarer: